چهارشنبه 23 اسفند 1402

خشم و اندکی هیاهو

محمدحسین بابایی معاونت پژوهشی و فناوری بسیج دانشجویی دانشگاه سوره
1
شناسه خبر: 706 | تاریخ انتشار: چهارشنبه 5 بهمن 1401 - 17:57 | بازدید: 16 | تعداد دیدگاه : | ارسال توسط : کاربر تهران بزرگ

- روزی روزگاری نه چندان دور، هیولایی هفت‌سر در منطقه ما می‌زیست. هیولایی که با خیال تشکیل یک حکومت مرتجع دینی – بر مبنای اسلام آمریکایی – سرها برید و خون‌ها ریخت و خانه‌ها ویران کرد و خانواده‌ها داغدار. هیولای هفت‌سر اما بی‌رقیب نبود و محور مقاومت هر چند دشوار و هر چند با بهایی سنگین، در برابر آن قد علم کرد. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان هسته‌ی این محور، در نوک پیکان مبارزه با داعش قرار گرفت و سرانجام، روزی رسید که فرمانده مقاومت، شهید حاج قاسم سلیمانی، «پایان حکومت داعش» را اعلام کرد.

- حالا اما پارلمان اروپا در جدیدترین اقدام خود و برخلاف قوانین بین‌الملل و به‌دور از عرف سیاسی، لایحه‌ای را برای تروریستی شناختن سپاه پاسداران تصویب کرده است. این لایحه اگر در اتحادیه اروپا که مرحله نهایی و اجراییِ است به تصویب برسد، ضمن مغایرت با ماده ۳۹ منشور ملل متحد، نقض صریح آن نیز تلقی می‌شود. در صورت تصویب این لایحه، ایران نیز در دل یک اقدام متقابل این اجازه را دارد تا نظامیان کشورهای عضو اتحادیه اروپا را گروه تروریستی دانسته و به عنوان تروریست با آنها برخورد کند. البته اتحادیه اروپا به خوبی می‌داند – و به این قضیه معترف است – که این لایحه صرفا بازتاب احساسات و خشم پارلمان است و «ضمانت اجرایی» ندارد.
- به نظر می‌رسد شکست چندین‌باره پروژه‌ی براندازیِ جمهوری اسلامی و به گل نشستن کشتی «بَلوای مهسا»، اروپا را چنان دچار استیصالی کرده که دیگر حتی قادر به تشخیص منافع و مصالح خود نیست تا هر چه بیشتر در باتلاق جنگ اوکراین فرو رود و تحت‌تاثیر سیاست‌های دوگانه و متناقض آمریکای جنایت‌کار، تصمیم بگیرد تا یک نهاد نظامیِ رسمی و حاکمیتی را در لیست موسوم به گروه‌های تروریستی قرار دهد؛ نهادی که به زعم دوست و دشمن، برنده‌ترین ضربات را بر پیکر داعش وارد کرده و نقش غیرقابل‌انکاری در از بین بردن این گروه تروریستی داشته است.
- بسیج دانشجویی دانشگاه سوره، اقدام پارلمان اروپا در تروریستی شناختن بازویِ قدرتمند دفاعی ایران را به‌شدت محکوم کرده و همچنین از مجلس شورای اسلامی و وزارت امور خارجه، مطالبه این را دارد که در چارچوب قوانین سیاست بین‌الملل و برای صیانت از منافع ملی و امنیت ملت ایران، آماده اجرای هرگونه اقدام متقابل باشند.

دیدگاه ها
!
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.